Kā efektīvi meklēt izpildītājus? Pasūtītājas Laimas pieredze
Laima, priecājos iepazīties! Pastāstiet nedaudz par sevi.
Dzīvoju Rīgā, daudzus gadus strādāju par producentu privātā filmu studijā, bet jau kādu laiku atpakaļ pārkvalificējos, tagad nodarbojos ar nekustamo īpašumu pārdošanu un dzīvokļu izīrēšanu.
Par sevi zinu, ka reizēm esmu skarba, esmu pieradusi organizēt citus. Tādas profesionālās deformācijas atbalsis. Ļoti novērtēju profesionalitāti citos cilvēkos – kad cilvēks nemāca mani vai “neuzskrūvē” sev cenu, bet vienkārši labi strādā.
GetaPro Jūs esat gandrīz no paša portāla pastāvēšanas sākuma. Vai atceraties pirmo pasūtījumu?
Tas bija dažus gadus atpakaļ, bet es pacentīšos atcerēties.
Uzreiz atzīmēju, ka man ir ļoti komfortabli tiešsaistes vidē, mani var saukt par aktīvu lietotāju. Māku atrast informāciju, izmantoju dažādas platformas. GetaPro es atradu, kad meklēju kaut kādu speciālistu sev personīgi, neatceros kādam konkrēti darbam, liekas - sadzīves pakalpojumiem. Pasūtījumi no tā brīža ir bijuši tik daudz, ka es, diemžēl neatcerēšos sīkumus.
Jūs esat rekordists – šajā gadā esat veikusi jau vairāk nekā 20 pasūtījumus! Vai tie ir saistībā ar Jūsu darbu nekustamajos īpašumos, vai sev arī?
Pārsvarā darbam, bet arī savām vajadzībām es izveidoju pasūtījumus. Piemēram, šovasar es atradu dažādus speciālistus savam viesu namam. Elektriķis izrādījās atrodas kaimiņos, tas ir ļoti ērti! Man patīk, ka GetaPro portālā var atrast speciālistus no dažādām Latvijas vietām. Tas ļoti ietaupa resursus.
Lai slēgtu darba jautājumus, es arī bieži izveidoju pasūtījumus un atrodu šeit speciālistus. Ar diviem es sadarbojos jau pāris gadus, ļoti jauki puiši.
Dažreiz dodos uz portālu pat pēc specifiskiem pasūtījumiem. Piemēram, nesen meklēju skursteņslauķi. Tiesa gan, vienoties ne ar vienu neizdevās, neviens nevēlējās braukt 20 km. Jā, ar viņiem nav viegli, skursteņslauķu ir tik maz!
Vai ir bijušas grūtības ar izpildītājiem?
Pašā sākuma patiesībā man ne pārāk veicās. Nepatikšanas bija vairākas reizes pēc kārtas. Meistari krāpās vai darbus veica nekvalitatīvi. Es sapratu, ka man vienkārši nepaveicās. GetaPro platformā es saskatīju lielu plusu attiecībā uz visām speciālistu meklēšanas metodēm tādu, ka šeit ir reāli cilvēki ar patiesām atsauksmēm un darbiem. Uzreiz ir skaidrs, kurš ir kurš.
Pēc virknes neveiksmju es sāku rūpīgāk izvēlēties speciālistus un strādāt tikai ar tiem, kuri varēja nodemonstrēt savu darba pieredzi man nepieciešamajā jautājumā. Piemēram, ja cilvēks nodarbojas ar elektrību, viņa portfolio ir tikai par to, bet nesaprotamu iemeslu pēc viņš izvēlas manu pasūtījumu par sienu krāsošanas darbiem, šādos gadījumos es atteicu. Tagad es vairs tā nedaru, jo GetaPro portālā ne vienu vien reizi esmu sastapusi ļoti jaukus speciālistus – meistarus ar zelta rokām. Bet tad, sākumā, tik ļoti stingra atlase man palīdzēja atrast to, ko es toreiz meklēju. Un, protams, atsauksmes ļoti palīdz pieņemt gala lēmumu!
Bet kā toreiz tikāt galā ar grūtībām?
Es rakstīju negatīvas atsauksmes, meklēju citus meistarus. GetaPro portālā vienmēr ir laba atgriezeniskā saite, cilvēkiem nav vienalga. Moderatori vienmēr sazinājās ar mani, ja kaut kas bija ne tā. Šāda pieeja pārliecināja mani, ka viss būs labi. Rezultātā tā arī ir!
Vai tagad ar meistariem nepatikšanu vairs nav?
Praktiski nenotiek. Ir izjūta, ka GetaPro savas darbības laikā no portāla ir izdzinuši visus dīkdieņus un ir palikuši tikai tie, kas tiešām vēlas strādāt un nopelnīt.
Es personīgi jau kuru reizi pārliecinos par to, cik labi strādā atsauksmju sistēma. Meistari ir ieinteresēti darbā, lai saņemtu labu atsauksmi. Un es ar prieku to atstāšu, redzot šādu pieeju.
Kādu padomu varat sniegt citiem pasūtītājiem, lai viņu pasūtījumi arī efektīvi un ātri realizētos?
Pirmkārt, pasūtījumā ir precīzi jāapraksta uzdevums pēc būtības. Nekādi tēlaini izteicieni vai ievadvārdi meistaram nepalīdzēs saprast, kas jums ir nepieciešams, tas tikai aizņems laiku teksta lasīšanai.
Otrkārt, ir jāsniedz pēc iespējas vairāk papildinformācijas – izmērs, krāsa, materiāli, svars, vieta un citas svarīgas īpašības. Tā būsiet pasargāti no liekiem jautājumiem. ātrāk saņemsiet atbildi un cenu.
Treškārt, pievienojiet fotogrāfijas. Jā, ir gadījumi, kad pasūtījuma objekts nav pieejams, bet tad pacentieties pēc iespējas sīkāk aprakstīt uzdevumu un situāciju.
Un tomēr, kāds ir Jūsu veiksmīgo darījumu noslēpums?
Redziet, mani pasūtījumi galvenokārt ir remonta un celtniecības darbu jomā, un šeit ir sava specifika. Man ir mazs noslēpums, ko es stingri ievēroju: nekad nedodu naudu avansā. Pat pēc materiāliem braucu kopā ar meistaru un apmaksāju pati. Tas ļoti palīdz izvairīties no nevajadzīgiem konfliktiem un nekvalitatīva darba.
Vēl viena nianse – pirms piekrist izpildītāja piedāvājumam, es rūpīgi papētu viņa profilu, lasu atsauksmes un noteikti ar viņu aprunājos. Parasti runātāji un dīkdieņi kļūst redzami uzreiz. Ja visi trīs soļi atbilst manam gadījumam, tad darījumu var slēgt.
Kā pandēmija ir ietekmējusi cenas par pakalpojumiem, kurus Jūs pieprasāt?
Jūtu ievērojamu cenu pieaugumu. Bet materiālu sadārdzinājums ir jūtams daudz sāpīgāk nekā pakalpojumiem. Piemēram, viens un tas pats žogs mājai maijā maksāja 6000 eiro, bet augustā - 7500 eiro. Un tur neko nevar darīt.
Cena par darbiem vienmēr ir atkarīga no sezonas – vasarā darbu ir vairāk, tātad arī cenas ir augstākas. Pandēmija šo sezonu paātrināja. Cilvēki sēdēja mājās, netērēja naudu, nekur nebrauca, un rezultātā sāka aktīvi nodarboties ar savu nekustamo īpašumu. Tādēļ meistariem darbu apjomi pieauga un cenas arī.
Neparastākais pasūtījums, ko Jūs esat ievietojusi?
Tad, kad bija nepieciešami zemes mērnieka pakalpojumi. Diemžēl, tas ir diezgan specifisks darbs un tad pasūtījums netika aizvērts. Atceros, ka toreiz biju ļoti daudz zvanījusi uz dažādām vietām, kamēr atradu to, kurš varēja man veikt vajadzīgos darbus.
Kādi ir paši neparastākie piedāvājumi, kurus Jūs esat saņēmusi no izpildītājiem?
Vienreiz es saņēmu trīs dažādus piedāvājumus par projektēšanas darbiem. Par vienu un to pašu darbu trīs arhitektūras biroji prasīja ļoti dažādas summas. Piedāvājumi bija no 500 eiro līdz 4000 eiro. Lai gan es zinu cenas par šādiem darbiem, tomēr mani mulsināja šī situācija, kur ir iespējama šāda starpība. Tas ir jautājums par to, kā darbojas mūsu Latvijas tirgus.
Toreiz es izvēlējos visizdevīgāko piedāvājumu un nekļūdījos – darbs tika izpildīts lieliski!
Atpakaļ