No kautrīga finansista līdz pieprasītam pasākumu vadītājam.
Pasākumu vadītājs Māris padalījās ar noslēpumiem, kā veiksmīgi atrast klientus un pat pastāstīja, kā no bezmaksas pasākumu vadītāja kļūt par speciālistu ar čeku virs vidējā līmeņa.
- Māri, vai vienmēr esat vēlējies būt pasākumu vadītājs?
Nē, neesmu no tiem, kurš uzreiz ir sapratis savu aicinājumu. Tas nav bijis viegls ceļš.
Studentu gados es jutos kā intraverts, biju kautrīgs un nebija nekādas tieksmes pēc pasākumu organizēšanas. Manas intereses bija virzītas pavisam citā virzienā – statistika, matemātika, analītika. Studēju Latvijas universitātē Finanšu vadības fakultātē un savu nākotni redzēju finanšu jomā.
- Kā tad tā ir sanācis, ka kautrīgais students- finansists tagad ir viens no pieprasītākajiem pasākumu vadītājiem?
Nejaušības gadījums. Es biju studentu organizācijas biedrs, un reiz mani paprasīja novadīt pasākumu. Neviena cita, kurš varētu to novadīt nebija
- Vai tas bija tas lūzuma moments?
Nē, bet tas bija pirmais solis. Pašam sev par brīnumu es labi tiku galā ar uzdevumu. Vēl pirms pasākums bija beidzies saņēmu piedāvājumu to nākošreiz novadīt vēlreiz.
Pēc tās reizes es arvien biežāk sāku vadīt pasākumus, taču bieži vien tas bija vainu bez maksas, vai arī par ļoti simbolisku samaksu, Tāpēc to uzskatīju par hobiju.
- Bija cits darbs?
Jā, bet gribu pateikt, ka manas karjeras izaugsme finanšu jomā nebija viegla, visu laiku neveicās. Nekādi nevarēju iekārtoties darbā tur, kur vēlējos. Beidzot bija atvērusies vakance, kura bija ideāli piemērota man. Es izgāju visus intervijas posmus un likās, ka vakance jau ir mana. Un kā par spīti, pēdējā brīdī saņēmu atteikumu.
Laikam tad arī bija tas lūzuma moments. Sāku domāt, ar ko es varu nodarboties patstāvīgi. Atcerējos par savu hobiju, un sapratu, ka visu šo laiku esmu veiksmīgi vadījis pasākumus, kaut gan no tā neko nenopelnīju.
Tad es nolēmu, ka pats sev došu darbu un profesiju.
- Kad Jūs sākāt pelnīt naudu par pasākumu organizēšanu?
Atbildot es varu padalīties ar veselu ieteikumu ceļvedi, kā no bezmaksas pasākumu vadītāja pārvērsties par speciālistu ar čeku, kas ir augstāks par vidējo. Jo man pašam ir nācies veikt šo ceļu.
Vispirms es sev pasūtīju foršas vizītkartes – nedaudz kreatīvas pieejas un sanāca tādas kā nevienam. Dalīju tās visur, kur tik var, aktīvi nodarbojos ar tīmekļa vietnes attīstību. Pēc tam sāka parādīties pirmie apmaksātie pasūtījumi. Bet tie bija retāk, nekā man gribējās.
Paralēli es reģistrējos GetaPro portālā, kur sāku regulāri saņemt pasūtījumus. Pasūtījumu kvalitāte priecēja – klienti nāca ar uzticību, pateicoties atsauksmēm, tādēļ bija viegli strādāt. Novirzīju savu fokusu darboties caur GetaPro portālu, biju ļoti aktīvs, reaģēju uz visiem pasūtījumiem, sazinājos ar klientiem.
Pakāpeniski darbi sāka iet uz labo pusi, es pat nofilmēju promo-rullīti par saviem pakalpojumiem. Bet, kad ievietoju to savā Facebook lapā, tad pašam sev par izbrīnu saņēmu ļoti daudz apsveikumus no paziņām, kuri, kā izrādījās nemaz nezināja, ar ko es nodarbojos.
Sapratu, ka vajag par savi vairāk stāstīt draugiem, tikai es nevadīju pasākumus katru dienu un tādēļ īsti nezināju, par ko rakstīt. Mēģināju maksas reklāmu, bet nekas labs no tā nesanāca.
Tad es nolēmu, ka izmantošu šādu stratēģiju – mēneša garumā es veicu dažādus ierakstus par viena pasākuma organizēšanas gaitu. Sākumā dalījos ar sagatavošanās procesu, pēc tam stāstīju par pašu pasākumu, un pēc pasākuma es izvietoju atsauksmes un rekomendācijas no dalībniekiem. Tādejādi tika izveidots priekšstats par patstāvīgu aizņemtību, draugi sāka mani biežāk redzēt ierakstos un rekomendēt mani saviem pazīstamajiem. Sarafāna radio sāka darboties.
Es kļūdījos, nesapratu, kas ir mana auditorija, bet jebkurā situācijā es vienmēr ievēroju noteikumu – nekad nedrīkst maldināt. Reputāciju izveidot ir grūti, bet to sagraut var vienā mirklī.
- Kādus interesantus pasūtījums esat atradis GetaPro portālā? Kas visvairāk ir palicis atmiņā?
Atmiņā uzpeld vairāki pasākumi. Pirmais – korporatīvs pasākums ar neparastu tematiku: piecas stihijas. Ļoti iespaidoja dekorācijas.
Tad – kāzas Stend Up stilā Jāņu naktī. Kāzas bija nelielas, aptuveni 30 cilvēku, skraidīja bērni, atmosfēra bija superīga. Jaunais pāris man kaut kā uzreiz uzticējās, rezultātā mums sanāca ļoti jauki un ar humoru, it sevišķi visus uzjautrināja diplomi, kurus es piešķīru.
Vēl ir palicis atmiņā kāds korporatīvais pasākums uzņēmumam, kurš ražo bērnu laukumiņus. Un ar viņu pašu izstrādājumiem es sarīkoju dažādas stafetes, bet apbalvojumus piešķīru stāvot uz saliktiem kopā galdiem. Cilvēki stāvēja apkārt un ar pirkstiem bungoja pa galdu gaidot nākošo nomināciju un uzvarētāju apsveica ar skaļām ovācijām. Tas bija iespaidīgi!
- Kāda ir jūsu unikalitāte?
Ja īsi, tad mans sauklis ir “99% visi dejos vienā mirklī.”
Klientus saucu par draugiem. Kā tas var būt savādāk?
- Kā jūs iemācījāties visu, kas ir nepieciešamas, lai novadītu labu pasākumu?
Apmeklēju dažādus kursus – oratora meistarklasi, stаnd up, improvizāciju un daudz ko citu, bet visvairāk es mācos pats no sevis – no savām kļūdām, visu laiku meklēju, ko var izdarīt labāk.
- Bez kā labs pasākums nav iespējams?
Bez uzticības. Bez tās nav iespējams izveidot kaut ko patiesi labu un unikālu. Šajā ziņā GetaPro sniedz nenovērtējamu pakalpojumu, jo palīdz šo uzticību ātrāk iegūt. Cilvēki lasa atsauksmes par mani, viņiem uzreiz paliek skaidrs, vai es viņiem deru vai nē. Un nevajag nevienu pierunāt, klientam ir vieglāk pieņemt lēmumu.
- Kāda publika ir vispateicīgākā?
Studenti – viņi ir vienmēr gatavi iesaistīties procesā un dažreiz paši to izdomā! Tas vienmēr ir jautri! Un vēl cilvēki 50+, ar viņiem reizēm ir tik jautri, ka jaunieši pat tā nemācētu uzjautrināties.
- Cik lieli pasākumi jums mēdz būt?
Dažādi – esmu vadījis publiskus pasākumus 5000 cilvēkiem, korporatīvus pasākumus 100-200 cilvēkiem, kāzas 70 cilvēkiem un mazos pasākumus mazāk par 30 cilvēkiem. Man cilvēku daudzums nav principiāli. Darbā visvairāk es novērtēju mazus, bet emocionālus brīžus. No tiem taču tiek veidota dzīve!
- Ko ieteiksiet jaunajam pārim, kurš meklē pasākumu vadītāju kāzām?
Tikties ar vairākiem speciālistiem. Tā jūs noteikti sapratīsies, kurš jums ir piemērotāks. Un meklējiet GetaPro portālā. Šeit noteikti var atrast “apslēptos briljantus”!
Atpakaļ