GetaPro

Darbs - dvēselei. Klienti – no GetaPro.

  • Blog
  • 15-12-2021

Artūr, ko tieši Jūs darāt un kā nonācāt šajā jomā?  

Nodarbojos ar galdniecību, pats izgatavoju koka mēbeles un ārējās konstrukcijas terasēm un nojumēm. Strādāju Rīgā, bet pasūtījumi nāk no visas Latvijas. Mans mazais uzņēmums “Artmile” pastāv jau vairāk kā 3 gadus. Pagaidām mēs ar manu palīgu pieturamies pie filozofijas: jo mazāk, jo labāk. 

Man vēl ir otrs darbs. Nodarbojos ar nekustamā īpašuma apsaimniekošanu. Tur darbs pārsvarā ir ofisā.

 

Jums ir jābūt klāt gan vienā, gan arī otrā darbā?

Jā, izdodas apvienot. Un tieši tādēļ es ņemu nelielus darba apjomus. Tādēļ katram klientam es varu veltīt laiku, lai izpildītu individuālo pieprasījumu kvalitatīvi. 

 

Kur Jūs apguvāt iemaņas?

Piedzimu un uzaugu laukos. Mūsu ģimenē bija pieņemts visu darīt ar savām rokām. Tādēļ instrumenti man kopš bērnības nav sveši. Esmu mēģinājis strādāt dažādās darbnīcās, mācījos pie kvalificētiem meistariem. Uzzināju daudz jauna par mūsdienu materiālu apstrādes metodēm.  

Bez tam desmit gadus palīdzēju vienam uzņēmumam uzstādīt ārējās koka konstrukcijas. Tā bija laba pieredze. Es daudz ko iemācījos, sapratu, kas ir koks, kā tas uzvedas un kā ar to pareizi rīkoties. Pie lielas vēlēšanās un entuziasma var apgūt praktiski jebkuru amatu. Man tā arī ir sanācis. Mācījos, strādāju un beigās sapratu, ka ir jāstrādā pašam. Sajutu, ka varu tikt galā.  

 

Darbības uzsākšana sakrita ar pandēmijas iestāšanos? Kā tikāt galā?

Kā jau visiem – sākums ir tas grūtākais. Bet mums sanāca, tikām galā. Lieta tāda, ka šobrīd un īpaši pandēmijas sākumā pasūtījumu apjoms visās amatniecības jomās ir ļoti liels. Objektu rindas aug aritmētiskās progresijās, jo nauda no valsts neaiziet. Visi paliek šeit, cilvēki neceļo, bet gan veic remontus, atjauno savus mājokļus. Tādēļ sākums mums bija veiksmīgs, īpaši pateicoties pasūtījumiem no GetaPro. Praktiski visus pasūtījumus es toreiz saņēmu no portāla. 

 

Vai viegli ir saņemt pasūtījumu caur GetaPro?

Pirms gada es reģistrējos GetaPro portālā un sāku cītīgi krāt atsauksmes. Kamēr nebija atsauksmju, neviens īpaši interesi neizrādīja. Sākuma uz 10-15 maniem piedāvājumiem atsaucās tikai viens klients. Tagad gandrīz katrs piedāvājums saņem atbildi. 

 

Ko nozīmē – cītīgi vākt atsauksmes? 

Pirmkārt, man jau bija neliela sava klientu bāze. Un Google kontā man jau bija atstātas dažas atsauksmes. Es izmantoju iespēju šīs atsauksmes iesūtīt GetaPro administrācijai, lai tās tiktu pievienotas manā profilā un tas tad man arī nodrošināja veiksmīgu startu. GetaPro portāls deva man papildus iespējas nokļūt citās saziņas aprindās, tikties ar jauniem cilvēkiem. Tas ir ļoti vērtīgi, ja gribi, lai par tavu uzņēmumu uzzina citi.  

 

Sanāk, ka atsauksmes palīdz atrast jaunus klientus?  

Jā, protams. Jo vairāk ir atsauksmju, jo vieglāk ir saņemt pasūtījumus. Atsauksmes ir ļoti svarīgas!

 

Kas ir tas, ko pie Jums pasūta visbiežāk?

90% pasūtījumu ir korpusa mēbeles no lamināta – virtuves un iebūvējamie skapji. Dažreiz varam palīdzēt ar sīkumiem, ko lielie uzņēmumu nemaz neņem – nomainīt fasādes vai virtuves darba virsmu, izgatavot vienu skapīti. Saprotiet, es daru to, kas man pašam patīk un paplašināties pagaidām neplānoju. Man ir savs klientu loks, un arī no GetaPro ir iekrājies paliels pasūtījumu skaits. Viss kopā jau ir diezgan daudz.

 

Vai vēl joprojām ņemat daudz pasūtījumus no GetaPro? Vai iegādājieties arī kādu no GetaPro abonementiem?

GetaPro portālā man ir pietiekami daudz klientu. Pirms gada 70% pasūtījumu nāca no turienes. Taktika ir šāda – ja es redzu, ka man plānojas brīvi logi tuvāko 2-3 mēnešu laikā, es ienāku portālā un nosūtu piedāvājumus uz pasūtījumiem. Un saņemu jaunus pasūtījumus, kā arī pateicoties GetaPro abonementam pēdējā mēneša laikā vairāki klienti savus pasūtījumus piedāvāja pa tiešo man. Tas ir daudz vienkāršāk un ērtāk. Cilvēks jau ir iepazinies ar manu profilu un sapratis, ka ir gatavs ar mani sadarboties. Man nekas nav jāpierāda un nav jākonkurē ar citiem meistariem. Abonements – labs instruments.

 

Vai ir bijis kāds netipisks pasūtījums?

Ziniet, katrs objekts ir netipisks. Tā nav masveida ražotne. 

No netipiskā pastāstīšu par savu trešo nodarbi – restaurāciju. Šis amats ļoti atšķiras no jaunu mēbeļu izgatavošanas, jo darbā nepieciešamas citas apstrādes vielas un instrumenti. 

Pirms 2-3 gadiem mēs sadarbojāmies ar vienu restaurācijas uzņēmumu, kur es iedziļinājos šajā tēmā un niansēs darbā ar veco koku. No nulles esmu pats restaurējis vairākas lielas, vecas koka ieejas durvis Rīgā, kā arī vairākus koka galdus. 

Reiz mērot klientam virtuvi, ievēroju dažus vecus krēslus. Izrādījās, ka kādreiz tos krēslus bija izgatavojis saimnieces tēvs. Krēsli, protams, bija zaudējuši jau savu izskatu un izturību – gandrīz juka ārā, tāpēc saimniece vēlējās no tiem atbrīvoties. Divi krēsli jau bija aiznesti uz malkas šķūni. Es piedāvāju viņai atjaunot tos krēslus un mēs diezgan labi tikām galā. Galvenais, ka izdevās saglabāt ģimenes vērtību!

Vēl savulaik atjaunoju makšķerniekiem somu kamanas. Tās uz ledus ir ļoti ātras, tādas nopirkt nevar. Rezultāts priecēja, makšķernieki no sirds bija pateicīgi! Atjaunot ir ļoti interesanti. Ar to daudz nenopelnīsi, tas ir vairāk dvēselei.

 

Vai taisnība, ka tagad ir pasliktinājusies materiālu kvalitāte? Tie vairs nav tik izturīgi kā agrāk? 

Tagad var iegādāties labus materiālus. Ir tikai jāmāk tos izvēlēties, saprast, ko tu dari, kādam mērķim ir paredzētas šīs mēbeles vai konstrukcijas. 

Darbs ar koku ir vesela zinātne. Lai izgatavotu kvalitatīvas mēbeles - lai neprognozējami nenomainītos krāsa, lai koks jau gatavā produktā nepieviltu ir tiešām daudz jāzina.  

Esmu no masīvkoka izgatavojis pusdienu galdus un kafijas galdiņus. Tie ir mūžīgi, paliks mazbērniem, bet tā ir dārga niša. 

 

Palīdziet klientiem ar padomiem? Piemēram, kādu krāsu izvēlēties? Jo reizēm tas nav viegli. 

Jā, protams. Bieži cilvēkam galvā jau ir kaut kāda ideja, bet viņš nesaprot kā tas izskatīsies praksē. Tam ir nepieciešams īpašs skatījums, kas atnāk ar pieredzi.  

No spilgtām krāsām cenšos atrunāt. Lielākoties tas ir mirkļa impulss, kad gribas visu sarkanu vai koši zaļu. Krāsa maina vidi, visam piešķir noteiktu toni.   

Piemēram, oranža krāsa ir ļoti viltīga. Tā maina telpas kopējo noskaņojumu, bet ādas krāsa blakus oranžajai dod pelēku toni.   

Esmu par spilgtumu, bet labāk, ka tas ir kā neliels akcents. 

 

Esat dārgs meistars?

Nē. Cenu līmenis ir vidējs. Uzskatu, ka mums ir laba cenas un kvalitātes kombinācija. 

Ir klienti, kuri nevar atļauties interjera dizaineri, kam ir vajadzīga vienkārši ērta un skaista virtuve par pieņemamu cenu. Tāpēc mazam uzņēmumam ir sava maģija – mēs varam visu izdarīt paši, no A līdz Z. Kopā ar pasūtītāju mēs pārdomājam mēbeļu ārējo izskatu, skapīšu piepildījumu, pielietojuma loģiku.

 

Sakiet, kas tagad vairs nav modē virtuvei?

Modē vairs nav iebūvētais apgaismojums dažādās virsmās, kā arī cilvēki ir sākuši retāk pasūtīt masīvkoka darba virsmas. 

 

Kā apgaismot darba virsmu?

Parasti zem augšējiem skapīšiem uzstādām LED apgaismojumu. Pēdējā laika tas ir standarts, kas jau ir iekļauts cenā.  

 

Vai esat izmantojis GetaPro savām vajadzībām?

Jā, protams. Man ir arī savs pasūtītāja profils, neskatoties uz to, ka es varu daudz ko izdarīt, bet ne vienmēr visam pietiek laika. Un es labāk daru, to, kas man padodas vislabāk, nopelnu un samaksāju tam meistaram, kurš konkrēto darbu visdrīzāk izdarīs labāk nekā es. Pašam ir jāpelna ar savu amatu un citus uzdevumus jādod paveikt profesionāļiem.

Atpakaļ